Amikor eljut hozzánk egy javítani kívánt készülék és egyértelműen megállapítható, milyen hibája keletkezett, akkor egyszerű dolgunk van.  A javítások nagy része szinte azonnal megkezdhető (természetesen beérkezési sorrendben) a komponens cseréjére csak pár órát kell várni.

Hogyan zajlik egy-egy javítás az iPhone-ok esetében? (Leggyakoribb javítások)

– iPhone kijelző csere: Elsősorban szeretném megemlíteni, hogy szervüzünkben gyári, vagy gyári felújított kijelzők kerülnek beépítésre, amelynek egy részét a helyszínen állítjuk elő kizárólag gyári alapanyagból. Az egyik leggyakoribb javítás szervizünkben a kijelző csere. Rétegszerkezet szinten ismerjük a kijelző technológiákat, a hibáikat és a javításuk módját. Profi gépparkunk segítségével a kijelző specialista kollégák új kijelzőket “gyártanak” az átvizsgált alapanyagokból, amely garancia a hosszútávú megfelelő működésre. Illetve ez az előállítási folyamat nagyban elhatárolódik az utángyártott és hamisított kijelzők fakó és érintéshibás hadától. Továbbá a környezetbarát szemlélet mód miatt csökkentjük Magyarország elektronikai hulladék termelését.
– iPhone akkumulátor csere: Az akkumulátor csere a második leggyakoribb javítás szervizünkben, sajnos a jelenlegi akkumulátor technológiával egy maximum két évig működnek megfelelő üzemidővel ezek az eszközök! Szerencsésebb a helyzet Mac és iPad esetén mivel ott már sokkal több évnyi használatról beszélhetünk amely gond nélkül kiszolgálja az igényeket.
– Beszédhangszóró vagy beszédhangszóró rács csere: Alapozó púder az arcról, pörköltös kéz, fémpor, sör, bor.. és még sok más belekerülhet a felső hangszóróba amely tönkreteszi az egész hangszórót. Ettől nem halljuk jól másik felet, halkan, recsegve vagy egyáltalán nem halljuk. Ebben az esetben egy félórás műveletről beszélünk. Kicseréljük a hangszóró rácsot, vagy ha szükséges a hangszórót is.
– Dock csatlakozó csere: Ha nem tölt a készülék vagy nehézkesen akkor a töltőcsatlakozó szalagkábellel van a baj. Az is lehet, hogy eltömődött. Tipikusan zsebszösszel telemegy és nem lehet a csatlakozót teljesen bedugni. Folyadék hatására oxidálódik, vagy csak egyszerűen elfárad.

Ha nem eldönthető a hiba? Akkor jön a bevizsgálás!

Mit jelent a bevizsgálás? Amikor egy készüléknek, szemrevételezéssel nem eldönthető, ázás okozta, vagy összetettebb hibája van, akkor a készüléket alapos tesztek alá vetjük, moduláris teszt környezetben kiderítjük a hiba forrását, meghatározzuk a hibás alkatrészeket.  Amennyiben a hiba nem valamelyik modul meghibásodása okozza abban az esetben a legtöbb hibát az alaplapi áramkörön elhelyezett integrált alkatrész belső hibája, zárlat, vagy áramköri szakadás okozza. Ezek az alkatrészek lehetnek akár IC vezérlőchip, vagy több apróbb komponens is mint például kondenzátorok, tekercsek, ellenállások. A hibás alaplapi komponensek feltárása speciális mérőműszerek, hőkamera, multiméter segítségével történik. A pontos hiba sok esetben a javítás közben derül ki, ezért egy előzetes becsült árajánlatot adunk a javítás költségeiről, majd elfogadás után a javítást megkezdjük. A bevizsgálás rengeteg munkaórát felemészt sok esetben, ezért bevizsgálási díjat számítunk fel készülék típustól függően, amelyet természetesen ha javításra kerül sor, akkor nem számolunk fel.

A következő részben a felszerelésről, kijelzőkről és a gyári alkatrészekről lesz szó…